Calendar icon

27 Feb 2019

Hvordan Holdbart økte nettsalget med dynamiske annonser på Facebook

Oppgaven

Holdbart slåss for å minske det store berget av matvarer som kastes hvert år ved å kjøpe inn varer, som av en eller annen grunn ikke kan selges gjennom dagligvarekjedene i Norge. Disse selges 20-80% billigere enn hos konkurrentene, via nett og i fem butikker på Østlandet. Holdbart skulle øke omsetning i nettbutikken, og ønsket en strategi på hvordan vi kunne øke nettsalget på en kostnadseffektiv måte.

Mediestrategi og kanalvalg

Vi valgte å anvende dynamiske produktannonser (DPA) på tvers av Facebook og Instagram for å øke salget på nettbutikken. Dette ga Holdbart muligheten til å vise hele produktkatalogen og skreddersy relevante annonser i sanntid basert på brukernes adferd inne på nettsiden. Ved hjelp av verdifull pikseldata kunne vi også skalere opp kampanjen og attrahere nye kunder med lignende adferdsmønster som de mest lojale kundene.

Resultater

- 23% økning i omsetning på nettbutikken sammenlignet med måneden før

- 8,3% økning i omsetning på nettbutikken sammenlignet med samme måned året før

- 18% lavere kostnad per annonseklikk