Calendar icon

25 Feb 2019

Hvordan Power endret spillereglene i elektronikkbransjen

Oppgaven


I mai 2017 skulle Power lanseres i Norge der det tidligere hadde vært Expertbutikker. Som Nordens nye elektrogigang skulle det mer til enn bare gode priser for å vise at noe nytt var kommet til Norge. For Power var det viktig å vise til et stort nordisk utvalg, elektroniske prisskilt, en prisrobot som alltid oppdaterer prisene etter markedet og at Power alltid har samme lave pris i butikk som på nett.


Mediestrategi og kanalvalg

Vi lagde en digital strategi som var 100% integrert med offline kanalene og sørget for at Power var synlig på tvers av alle kanaler for å nå et bredt publikum og bygge kjennskap til den nye merkevaren.


Resultater

* 84 % besøksøkning i butikk

* 85 % økt omsetning i butikk

* 223 % økt omsetning på power.no


Lanseringen av Power bidro også til at prisene på elektronikk i Norge sank med 6,2 %. Et bevis på at Power endret spillereglene i bransjen.