Calendar icon

26 Mar 2020

Power lanserer Drive-Thru for å begrense smittespredningen

Vår kunde og partner Power agerer raskt på de rådende forhold, og lanserer et konsept som

muliggjør handel uten at kunden må forlate bilen. Dette er et tydelig bevis på kreativ tenkning

og handlekraft som vi er stolte å være en del av.


Nå kan du kjøpe TV, støvsuger og lyspærer rett fra bilen: Power lanserer Drive-Thru.

Smittevernhensyn har gjort at elektrokjeden nå ønsker å tilby alternative måter å sikre
varetilgang til kundene. Mange i Norge er nå i den situasjonen at de er bekymret for smitte, eller er i en karantene som gjør at de må unngå andre mennesker. Vi har derfor fått utviklet et Drive-Thru-konsept som mange kjenner igjen fra fast food-bransjen, sier adm. dir. Anders Nilsen i Power.

Nilsen forteller at idéen kom fra en av medarbeiderne i forrige uke, og at tjenesten ble
utviklet på noen få dager.

Slik fungerer det:
- Kunden reserverer varen med Click&Collect på power.no
- Kunden kjører til butikk – og ringer oppgitt telefonnummer ved ankomst
- Betjeningen bringer varene til bilen
- Kunden betaler med Vipps

På denne måten sikrer vi at kundene får tak i det de trenger, uten at de trenger å forlate
bilen, sier Nilsen.

Køstyring med inspirasjon fra fast food-bransjen
For å gjøre avhentingen enklere, er venteområdet merket med en portal.

– Portalen gjør at det er svært tydelig hvor man skal vente, sikrer en god køordning, akkurat
slik man kjenner fra fast food-bransjen, sier norgessjefen.


Fordobling av «Hent i butikk»
Elektrokjeden merker at mange trenger hvitevarer til matoppbevaring og klesvask, mobiler og
datamaskiner til å kommunisere med jobb, familie og venner, støvsugere til rengjøring og TV
og nettbrett til underholdning.

– Vi ser også at dobbelt så mange velger vår klikk og hent-løsning, Click & Collect,
sammenliknet med året før. Det er tydelig at mange nå ønsker at vi finner frem varene på
forhånd før de kommer i butikken, sier han.
­

– Vår nye Drive-Thru-løsning sikrer i tillegg at kunden kan bli i bilen hele tiden, og på den
måten sikre en enda tryggere handel, avslutter Nilsen.

Relatert Innhold

Tre sannheter om merkevarer i en krisetid

  • Nyheter

Hva skjer i det norske mediemarkedet akkurat nå?

  • Nyheter