Bilde
18. mai 2021

5 steg til et bedre markedsføringsliv

Riktig bruk av media forsterker det kreative budskapet. Høy påvirkningskraft øker effekten. Her er fem råd på hva som skal til for å få maks ut av budsjettene dine.

1 Media og reklame på samme sted

Velg en samarbeidspartner som kan levere medie- og reklametjenester integrert i ett og samme kundeteam. Du får færre personer å forholde deg til, og færre arenaer å koordinere. Tempoet i prosessene kan økes, som gir større muligheter for å gjøre tilpasninger og optimaliseringer underveis. Vi leverer sømløst med våre søsterselskaper i Schjærven.

2. Samme innsikt og målgruppedefinisjoner til kreatører og mediespesialister

Dette er ingen selvfølge. Vi ser ofte at målgrupper behandles ulikt i den kreative fasen og medieplanprosessen. Finn derfor en samarbeidspartner som sikrer at det utvikles relevant målgruppebeskrivelse og kundereise som ligger til grunn i hele prosessen, fra idé til mediekjøp. Vår arbeidsprosess ivaretar dette fullt og helt

3. Kontroll, kontroll, kontroll

Det er ikke bare antall leverandører eller antall personer som kompliserer arbeidshverdagen for en markedsfører. Antall systemer som må til for å gjennomføre en kampanje blir flere, og det er lett å miste oversikten over pengebruken. Derfor bør du finne en løsning for å samle mediekjøpsdata i ett dashboard, og gjerne på en plattform som allerede er implementert i din virksomhet. Vi konsoliderer alle mediekjøp i Power BI.

4. Optimalisering for økt effekt

Hvis du samler alle kjøps- og resultatdata i ett og samme dashbord, sikrer du de beste forutsetningene for optimalisering av dine neste kampanjer. For å sammenligne resultatene, anbefaler vi å sammenligne kjøp og resultater fra andre annonsører i tillegg til egne aktiviteter. Dette kan vi tilby deg som kunde.

5. Fra sparing til investering for vekst

Med mer effektiv organisering, bedre kontroll og raskere prosesser, vil du spare tid og penger. Frigjøring av disse midlene kan du reinvestere i nye aktiviteter og få større synlighet. På den måten vil du hele tiden få en positiv utvikling, med flere nye kunder inn i salgstrakten.


Vi i Re:Media tror på at det er i skjæringspunktet mellom media og kreativitet at hemmeligheten til suksess ligger. Gjennom mange år med retail marketing, har vi opparbeidet kompetanse og utviklet verktøy som er skreddersydd, for å gjøre deg som markedsfører bedre rustet i kampen om markedsandeler.

Vil du se konkrete eksempler på hva vi har gjort for andre og hvilke resultater det har skapt? Ta kontakt med Marius Damsleth

Relatert