Bjørneparken hadde et hårete mål om 80 000 besøkende og med det ny besøksrekord i 2020. Denne ambisjonen ble kraftig utfordret på grunn av COVID-19. I stedet for en kickstart på sesongen, med flere nye attraksjoner, måtte Bjørneparken holde stengt i mars/april. Re:Medias oppgave ble revidert, og ny strategi med endret digital mediemix ble utviklet. Alt med mål om å skape vekst i et vanskelig marked.
Re:Medias medievalgsmatrise dannet grunnlaget for de strategiske valgene. Fokuset ble lagt på høy dekning og engasjerende medier for å nå potensielle gjester. Strategien dannet grunnlag for et tydeligere kreativ brief, for å sikre mer relevant og tilpasset innhold i forhold til hele kundereisen. Tett samarbeid sikret at budskapene spilte på lag med målgruppen.
I korte trekk bestod strategi og plan av følgende leveranser:
I tillegg til besøksrekord og fantastisk måloppnåelse, har nå Bjørneparken et fundament for en mer helhetlig marketing-leveranse før et nytt år. Dette demonstrerer hva innhold og spredning godt koordinert kan skape av merverdi.
Egen undersøkelse fra Snapchat dokumenterte signifikant økning både i merkekjennskap og reklamekjennskap.
Så selv om året startet dårlig, har den gode Norgesferien, treffersikker annonsering, godt budskap og ny attraksjon gjort at året har snudd til suksess.
Vi er stolte av å være en av flere bidragsytere til dette.
Vil du vite mer, ta kontakt med Kristian Bjørseth eller Marius Damsleth