TRY Schjærven Media signerer en av mediebransjens absolutt største profiler, Pelle Stensson. Stensson har i over 20 år hatt en rekke sentrale stillinger i den norske byråbransjen. Han har bl.a vært 5 år som adm dir i Carat før han i 4 år var leder for alle byråene i Dentsu Norge, og kommer nå sist fra rollen som Chief Agency Officer (leder for byråvirksomheten) i Oceans Norge. Fra tidligere har Pelle 10 års erfaring fra GroupM. Han går nå inn som leder av Norges største uavhengige mediebyrå, og tiltrer stillingen fra og med 15. januar.
«Pelle Stensson er rett og slett den perfekte lederprofilen for vår satsning», sier Gunnar
Stensaker. «Faglig sett så representerer han alt vi trenger for å lykkes, men kanskje enda
viktigere; han har en personlighet og et verdisett som vi vet at passer inn i vårt miljø. Han er
kundeorientert, med lang erfaring med rådgivning fra krevende kunder både i Norge og
globalt. På toppen kommer en inngående kunnskap om hvordan man skaper et
konkurransekraftig byrå med fokus på innovasjon, kompetanseheving, drift og avtaler,
grunnet sin lange ledererfaring fra de store globale nettverkene. Det er gull verdt for oss. Vi
kan ikke vente med å komme i gang med Pelle på laget” avslutter Stensaker.
«TRY Schjærven Media begynner å ta form, og vi er allerede i gang med håndtering av store
norske medieoppdrag», melder Marius Damsleth, daglig leder i ReMedia. «Pelle sin viktigste
oppgave nå, er å starte arbeidet med å sikre posisjonering og vekst.»
Pelle Stensson ser frem til å starte i ny jobb. “Denne utfordring gleder jeg meg veldig til. Jeg
liker å få være tett på og skape noe sammen med flinke kolleger i et miljø som virkelig har
både historie, bred kompetanse og god konkurransekraft. Målsetningen er allerede klart
definert. Vi skal utfordre de store nettverkene med god strategisk rådgivning, outstanding
kreativitet, høy teknologiforståelse og et solid implementeringsapparat. Det er mange gode
konkurrenter der ute, men med så sterke og kompetente miljøer som TRY og Schjærven i
ryggen har vi et veldig godt utgangspunkt. Driften startet 1. januar, og vi er klare for å ta
imot henvendelser fra norske merkevarer som ønsker et slagkraftig alternativ til de store
globale nettverkene» avslutter Stensson.
Re:Media, stiftet av Schjærven i 2012, er et fullservice mediebyrå som har spesialisert seg
innen retail med store kunder som XXL, Nille og Power. TRY Opt ble grunnlagt i 2015 som et
digitalt performance-byrå, men har siden utviklet seg til et fullservice mediebyrå, med
kunder som REMA 1000, Vita og Hurtigruten. TRY Opt ble kåret til årets mediebyrå i
Byråprofil 2022 og 2023.
Pelle Stensson – Påtroppende daglig leder i TRY Schjærven Media
Ingrid Holstad – CFO i TRY-konsernet og styreleder i TRY Schjærven Media
Gunnar Stensaker – Daglig leder i TRY Opt